Dołącz do grona naszych Stałych Klientów, wyróżnianych specjalnymi rabatami, promocjami i prezentami.

Dołącz do grona naszych Stałych Klientów, wyróżnianych specjalnymi rabatami, promocjami i prezentami.

Cały regulamin sklepu internetowego www.Naturativ.pl znajdziesz tu
0

Filozofia

Świetne surowce

Kosmetyk prawdziwie naturalny

Wiemy, że natura ma moc. Ludzie od tysięcy lat używali czystych, naturalnych substancji, aby odżywić, ukoić, ochronić skórę i włosy. Natura oferuje niezliczone rodzaje rozwiązań kosmetycznych. My do komponowania naszych kosmetyków używamy ponad 300 surowców. Wszystkie z certyfikatem lub dokumentacją eko. W naszym coraz bardziej sztucznym świecie, czyste naturalne surowce, to nie tylko eko-alternatywa, to wykorzystanie mocy natury w najwłaściwszy sposób. Obecna naturalna kosmetologia oferuje wiele bardzo nowoczesnych naturalnych surowców. A surowce i innowacja to nasza pasja.

Efekty

osiągnięte dzięki połączeniu
natury i innowacji

Żaden składnik nie jest u nas przypadkowy. Komponujemy nasze kosmetyki z ogromną uważnością. Kosmetyk ma działać i cieszyć. Nasze kosmetyki powstają długo, są przemyślane i dopieszczone. Wykonujemy wiele prób recepturowych, zanim zaakceptujemy ostateczny skład. Kosmetyki testujemy na sobie, znajomych i specjalnie dobranych probantach miesiącami, sprawdzając rezultaty ich działania.

Przejrzystość

certyfikat Natrue

Łączymy to, co najlepsze z natury z innowacją. Naturalność potwierdzona certyfikatem odróżnia nas od wielu marek, które są opisywane jako naturalne, ale ich składy tego nie potwierdzają. Tworzymy kosmetyki bez kompromisów, konsekwentnie według rozpoznawalnych na całym świecie zasad certyfikacji Natrue. Dzięki temu - konsument, niezależnie od tego, gdzie nabędzie nasz kosmetyk, zawsze wie, że trzyma w ręku produkt prawdziwie naturalny.

Przyjemność

Kosmetyki ekosensualne

Kosmetyk musi urzekać. Naturativ zabiera w ekosensualną podróż. Rano świeży dotyk pod prysznicem i ekspresowo nawilżona twarz, w dzień komfortowy aromatyczny dotyk balsamów do rąk, wieczorem sensualność maseczek, maseł, balsamów, olejków. Dajemy Ci czas „JA”, bez zabierania Ci czasu. Kosmetyki Naturativ są skomponowane tak, aby nawet 5 minut z nimi było frajdą.

Naturativ - the power of pure

Prawdziwie
naturalny

Jedyna polska marka z certyfikatem NATRUE

Ekosensualny

Zmysłowo aromatyczny, boski w użyciu

Innowacyjny

Czerpiący z nowoczesnej naturalnej kosmetologii

Zrównoważony

Stworzony z troską o równowagę w środowisku naturalnym

Historia

Nazywam się Magda Hajduk i moją pasją są kosmetyki naturalne. Od wielu, wielu lat sprowadzałam je z różnych krajów, kiedy nie było ich jeszcze na polskim rynku, studiowałam ich receptury, porównywałam składniki, analizowałam działanie, nie mogąc wyjść z podziwu, jak wielka siła drzemie w naturze. Choć podziwiałam wiele marek, to brakowało mi tej idealnej, która połączyłaby siłę natury z sensualnością – przyjemnością i wygodą stosowania kosmetyków.

Kilkanaście lat temu uznałam, że jestem gotowa, by stworzyć polską markę kosmetyków naturalnych, która dorównywałaby jakością najlepszym markom zagranicznym szczycącym się długoletnią tradycją oraz niezaprzeczalnym prestiżem.

Punktem odniesienia były dla mnie trzy marki – niemiecki Dr Hauschka, szwajcarska Weleda i brytyjski Lush. Dwie pierwsze podziwiałam za konsekwencję i absolutną naturalność receptur, trzecią – za rozmach: bogactwo surowców, szeroki wachlarz aromatów, stawianie na przyjemność użytkowania. W 2003 roku starałam się o sprowadzenie marki Lush do naszego kraju, aby Polki miały szansę poznać jej unikalne właściwości, jednakże w tamtym czasie firma nie była gotowa na wejście na nasz rynek. Technolodzy Lush przekazali mi jednak informację, skąd czerpali swoją wiedzę o recepturach. Jej nieocenionym źródłem okazał się polski, związany z Warszawą, emigrant - Stan Kryształ. Pomyślałam więc, że skoro Polak potrafi, to i Polce z pewnością się uda. Przyrzekłam sobie, że stworzę kosmetyki moich marzeń: naturalne, o składach nawet lepszych od składów marki Dr Hauschki i bardziej urzekających niż Lush.

Nie jestem chemikiem, ale świetnie znałam potencjał polskiego przemysłu kosmetycznego. Od 2006 roku pracowałam więc nad recepturami z doskonałym w swym trudnym fachu technologiem. Obecnie receptury NATURATIV powstają we współpracy mojej, Renaty Piotrowskiej - chemika kosmetologa, która pracuje ze mną od lat i kilku bardzo doświadczonych technologów specjalizujących się w kosmetykach naturalnych. Kosmetyki NATURATIV są produkowane w centralnej Polsce. Raz w roku, audytor certyfikacji NATRUE przeprowadza audyt naszej produkcji.

Marka Naturativ jest na rynku zagranicznym od 2013, a na polskim od 2016. Naszym pierwszym rynkiem eksportowym była Japonia. W tej chwili nasze produkty są sprzedawane w Szwecji, Danii, Finlandii, Włoszech, Belgii, Portugali i Hiszpanii.

Certyfikat

Brak europejskich regulacji dotyczących kosmetyków naturalnych i organicznych nie pomaga ani producentom w komponowaniu kosmetyku, który mogli by nazwać naturalnym, ani tym bardziej konsumentom w świadomym wyborze. Nowo powstała norma ISO 16128 nie rozwiązuje problemu. Żywność ma swój zielony listek – jest to symbol rozpoznawalny i solidny. Kosmetyki naturalne nie mogą się doczekać wspólnego unijnego certyfikatu.

Ponieważ naszą ambicją jest rzetelny przekaz oraz zdobywanie kolejnych rynków zagranicznych, wybraliśmy najbardziej wymagający certyfikat europejski – NATRUE - w którym certyfikują się najwięksi producenci kosmetyków naturalnych.

Nie wszystkie nasze kosmetyki mają już certyfikat, ale 95% z nich ma w tej chwili receptury dostosowane do wymagań certyfikacji i są w procesie jej uzyskania. Proces jest długi, a kontrolowane są nie tylko receptury, ale i faktury zakupowe dotyczące surowców oraz zakład produkcyjny.

Recykling

Nie bądź egoistą, zostań ekoistą

O co chodzi z tym recyklingiem?

W Naturativ tworzymy kosmetyki prawdziwie naturalne. Według zasad naszego certyfikatora Nature, używamy do komponowania naszych kosmetyków wyłącznie surowców naturalnych, pochodzenia naturalnego i identycznych z naturalnymi (dotyczy to wyłącznie konserwantów, które oryginalnie występują w naturze lecz nie jesteśmy w stanie pozyskać ich z roślin w ilości jakiej przemysł kosmetyczny i spożywczy ich potrzebuje).

Ale nie tylko skład, ale też rodzaj opakowania i sposób pakowania kosmetyków jest pod lupą świadomych konsumentów. Współczesny kosmetyk musi być bliski i bezpieczny zarówno dla człowieka, jak i natury.

Od zawsze przyświecała nam idea holistycznego podejścia do dostarczanego Wam produktu. Wybieramy tylko naturalne składniki, tworzymy skuteczne urzekające formulacje umieszczając produkt w ekologicznym, łatwym do przetworzenia opakowaniu. Dlatego naszych kosmetyków nie znajdziecie w czarnych buteleczkach i kolorowych słoikach, choć ich wygląd sami bardzo lubimy, ale w opakowaniach recyklingowalnych, oszczędnych i prostych do utylizacji . Nasze kosmetyki pakujemy w białe szkło i biały plastik (tylko w polipropylen lub polietylen - to plastiki doskonale nadające się do wielokrotnego przetworzenia) oraz w opakowaniach airless i pompki, aby utrzymać najwyższa higienę. Unikamy też, przy większych opakowaniach dodatkowego pakowania butelki lub słoika w kartonik. Nawet jeden z naszych kremów do twarzy (bestsellerowy Krem 360AOX), ponieważ jest zapakowany w 100 ml airless, nie ma "wierzchniego" opakowania, ponieważ wszelkie informacje mieszczą się na butelce.

Krem w szklanym słoiczku? Żel w brązowej plastikowej butelce? Wokół rodzajów opakowań narosło mnóstwo mitów, jak ten, że szkło jest zawsze lepsze niż plastik. Tymczasem plastik plastikowi nierówny, a tzw. ślad środowiskowy plastiku nie zawsze musi być najgorszy. Może on być np. mniejszy niż dla szkła (ze względu na mniejsze zużycie energii na przetworzenie i transport - szkło jest ciężkie).

Warto wiedzieć, że:

  • Opakowanie ze szkła kolorowego, zwłaszcza czarnego i bardzo dekorowanego nie trafi do recyklingu. Opakowania czarne nie są w ogóle rozpoznawalne przez maszyny sortujące, więc do recyclingu się nie nadają, a huty szkła nie chcą kupować stłuczki ze szkła kolorowego.

  • Opakowania kosmetyczne z PET - z ładnego przezroczystego plastiku w wielu kolorach, w tym brązowego imitującego szkło farmaceutyczne, nie są w EU praktycznie przetwarzane. Recycling PET dla opakowań kosmetycznych właściwie nie istnieje za względu na brak ekonomicznego uzasadnienia takiego procesu. Opakowania z PET po napojach są bardzo pożądane przez firmy dokonujące ich przetworzenia na nowy surowiec, a opakowania z PET po kosmetykach niestety - nie. Ten plastik trafia do spalarni lub na wysypisko.

  • Opakowanie ekologiczne to takie, które nie tylko można przetworzyć, ale są w danym rejonie świata stworzone odpowiednie/efektywne systemy zbiórki i recyklingu dla danego typu opakowań. Plastik PP i HDPE taki właśnie jest, i można go przetwarzać do 10-ciu razy.

  • Ważne jest, aby konsument mógł łatwo wyrzucić opakowanie, aby było jak największe prawdopodobieństwo jego szczęśliwej dalszej drogi życia po reinkarnacji :) .

Poniżej instrukcja "rozbioru" opakowań Naturativ.

Pamiętaj, zerwij etykietę - klej, którego używamy sprawia, że etykieta trwa na opakowaniu w każdych warunkach, ale ... bardzo łatwo ją oderwać, to ważne dla prawidłowego rozpoznania opakowania przez maszyny sortujące. Wyrzuć etykietę do pojemnika z plastikiem.

Rabat -10% na zakupy!