Dołącz do grona naszych Stałych Klientów, wyróżnianych specjalnymi rabatami, promocjami i prezentami.

Dołącz do grona naszych Stałych Klientów, wyróżnianych specjalnymi rabatami, promocjami i prezentami.

Cały regulamin sklepu internetowego www.Naturativ.pl znajdziesz tu
0
Slow jogging, joga, nordic walking – zainteresuj się nimi, bo warto!
10.05.2019

Slow jogging, joga, nordic walking – zainteresuj się nimi, bo warto!

Każdy kto chociaż przez krótki okres regularnie uprawiał jakąś aktywność sportową powie Wam, że to świetna sprawa. Nie od dziś wiemy, że sport to zdrowie. Ma on też zbawienny wpływ na urodę. Te formy ruchu, które prezentujemy poniżej nie wymagają specjalnego sprzętu ani nakładów finansowych. Są idealne dla tych, którym ciężko się zabrać za aktywność sportową. Można je wykonywać w domu, ale także na tarasie, w lesie, w parku, wówczas kontakt z naturą mamy jako wartość dodaną.

 

O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu 

 

Zwróciliście uwagę na to w jak wielu filmach, które oglądacie, bohaterowie uprawiają jogging? O joggingu mówi się, że to najbardziej demokratyczny sport na świecie. Każdy może go uprawiać. Wystarczą odpowiednie buty i w drogę! Bieganie jest jednym z najlepszych i najszybszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów! Każdy kto regularnie biega przyzna Wam, jak dobrze ta aktywność wpływa na samopoczucie, redukcję stresu, złapanie dystansu do spraw, które zaprzątają nam głowę na co dzień. No dobrze, ale nie wszyscy lubią biegać. Jest na to sposób! Slow – jogging. To „bieganie” w tempie wolniejszym od spaceru. Idealna alternatywa dla osób, które chcą zacząć się ruszać, ale spokojnie, bez rzucania się na głęboką wodę. Slow jogging to wolne bieganie.  Tę dyscyplinę wymyślił prof. Hiroaki Tanaka, założyciel japońskiego Instytutu Fizjologii Sportu. Szukał on aktywności sportowej, która z jednej strony skutecznie zapobiegałaby chorobom cywilizacyjnym, a z drugiej była na tyle przyjazna, że każdy dosłownie każdy mógłby ją uprawiać. Warto wiedzieć, że Tanaka określa tempo slow joggingu na 3–5 km/h. Jest to aktywność, która nie wymaga żadnej techniki, nie narzuca ograniczeń,  a badania udowodniły, że ma zbawienny wpływ na poprawę wytrzymałości organizmu i  obniża wskaźnik śmiertelności na raka. No i co warto podkreślić,  podczas truchtania spalamy dwa razy więcej kalorii niż podczas spaceru.

 

Joga - aktywność dla duszy i ciała

 

Jak czytamy w Wikipedii „Joga to powstała w Indiach dyscyplina samodoskonalenia, medytacji i ascezy, która w sensie ogólnym ma prowadzić do rozwoju duchowego“. Popularność jogi w Polsce ma się nieźle. Nic dziwnego. Wszak joga to nie tylko ćwiczenia, rozciąganie, asany. To przepustka do wyciszenia i harmonii ciała i ducha. To również aktywność, dzięki której można wzmocnić ciało, zrzucić zbędne kilogramy i poprawić kondycję skóry. Czy wiedzieliście, że jogini długość życia liczą nie w latach tylko w liczbie wykonanych oddechów? Bo joga z oddechem jest mocno związana. Wcale nie głębokie  i głośnie wdechy i wydechy wpływają korzystnie na naszą kondycję i zdrowie, a ograniczenie objętości powietrza wdychanego i wydychanego w ciągu minuty czyli ograniczenie  tzw. wentylacji minutowej płuc. Dzięki temu podniesie się poziom dwutlenku węgla i kwasu węglowego w naszym organizmie, a to przełoży się na jego lepsze odżywienie i natlenienie.  Dużą zaletą jogi jest także to, że można praktykować ją w domu, również kiedy dopiero się zaczyna przygodę z tą aktywnością. Google oferuje szeroki dostęp do video materiałów, które wprowadzają krok po kroku w naukę poszczególnych pozycji. 

Skoro jesteśmy przy temacie jogi, to musimy wspomnieć też o jodze twarzy. Mówi się o niej, że to naturalny sposób na zmarszczki. Do praktykowania jogi twarzy przyznają się takie gwiazdy jak Madonna czy Meghan Markle. W twarzy znajduje się ponad 50 mięśni, które dzięki regularnym ćwiczeniom pobudzamy do pracy, a w efekcie one zwiększają swoją objętość i poprawia się ich napięcie. A to z kolei daje nam efekt naturalnego liftingu twarzy.

 

Nordic walking – chodzenie z kijkami

 

Myli się ten, kto tę aktywność uważa za dedykowaną starszym osobom. Chodzenie z kijkami to sport dla każdego bez względu na wiek, wagę, czy kondycję. Godzina spędzona na tej formie ruchu pozwala spalić nawet 500 kalorii! Spacer nordycki angażuje 90 % mięśni naszego ciała, przez co redukuje napięcie w ciele, zmniejsza obciążenie stawów kolanowych i pleców, a także zapobiega osteoporozie. Do tego jeśli wykonujemy go w pięknej scenerii na łonie natury, nad morzem, w górach, w lesie, to rewelacyjny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Dynamika tego ruchu pozwala na podziwianie otoczenia, czerpanie wszystkimi zmysłami tego, co nas otacza, przy jednoczesnym spalaniu kalorii i poprawie kondycji. To również świetny pomysł na spędzenie wspólnego czasu z rodziną czy przyjaciółmi.

 

Jak widzicie sport nie musi być ciężki i nieprzyjemny. Za to każda aktywność – nawet ta w rytmie slow – wpływa i na kondycję i na zdrowie, a przez to również na urodę.

Rabat -20% na pierwsze zakupy!